COMPARTIM?

AQUEST ANY VOLEM QUE EL BLOC SIGUI UNA FINESTRA OBERTA DE L'ESCOLA A CASA I A L'INVERSA!
FEIS COMENTARIS QUAN ALGUNA ENTRADA US AGRADI! COMPARTIM?

dimecres, 8 de febrer del 2012

JUGAM A PENSAR: SÓC UN MONSTRE!

AVUI LA FADA FILOSOFIA ENS HA DUIT UN CONTE D'UNA COMPANYA SEVA:
LA FADA MENTA!

7--2-2012
CONTE: SÓC UN MONSTRE


ELS ENSENY LA TAPA DEL CONTE TAPANT EL TÍTOL I ELS DEMAN:

  • N: si mirau aquesta tapa quin títol posaríeu al conte?
  • Bernat: el nin perdut i sa nina contenta.
  • Júlia: aquests dos estan perduts al bosc.
  • N: quin títol li posaries però?
  • Júlia: estic pensant.
  • Adrià: Hansel i Gretel.
  • N: i per què li posaries aquest títol?
  • Adrià: perquè “alomillor” sa bruixa està amagada i sa nina l'ajuda i el nin no està content perquè el vol transformar en alguna cosa.
  • Joan: Hansel i Gretel, perquè el nin ha posat ses miques de pa i els gorrions s'ho han menjat i per això estan perduts i trists!
  • N: llegim el títol? Ara que vos pareix que contarà el conte?
  • Toni G: monstres!
  • Bernat: el nin té por d'un monstre.
  • Toni G: el nin té por d'un monstre i la nina no i sa nina se pensa que no existeixen els monstres i ve el monstre per darrera i s'asusta i el nin té raó i sa nina li demana perdó.
  • Margalida: si el monstre té por del nin després s'amagarà.
  • Bernat: el nin diu existeixen els monstres i la nina diu: no no! El nin continuarà i sa nina s'asustarà!
El conte explica que en Max el protagonista s'enfada i llança una pedra espenyant un vidre de l'escola.

  • N: que li podem aconsellar que faci quan s'enfadi? Què podem fer nosaltres quan ens enfadam?
  • Lluís: jugar tot sols.
  • Toni G: pegar a una paret!
  • N: és una bona idea? No te faries molt de mal?
  • Toni G: sí. Idò a un coixí!
  • Júlia: hem de respirar!
  • Yassine: jugar tot sol!
    El pare d'en Max està molt enfadat i envia en Max al bany a pensar.

  • N: què vos pareix que passarà ara?
  • Margalida: si està tot sol al bany caurà a la banyera i vendrà un monstre.
  • Júlia: ve una fada.
  • Joan: que ve la fada i li diu que no faci això pus mai més.
  • N: per què creus que li dirà això?
  • Joan: per què fa dolenteries i fa de tot que no se pot fer. Li dirà això i vendrà son pare.
  • Toni G: sa fada se li acostarà i li tirarà uns polvos, perquè no ho torni a fer pus mai.
  • Yassine: li diu. No has de fer tonteries!
En Max explica a la fada que és un Monstre.

  • N: per què creis que diu això d'ell?
  • Joan: perquè sempre fa tonteries?
  • Bernat: perquè es nin del pati li diu que és una patata bollida i sa nina se'n va corrent perquè veu un monstre horrorós!
  • Lluís: en Max quan anava a jugar amb ses nines, com en Max insultava als altres se pensava que els pegaria s'empentes i els faria mal.

La fada regala un cordill verd a Max perquè sempre que el vegi recordi de tot allò que sap fer bé o millor del que ho fa!

Hem tengut molta sort perquè la fada menta també ens ha duit un per cada un de nosaltres, així també nosaltres podrem pensar com fer les coses millor.

Una vegada acabat el conte cada un de nosaltres escriu que és allò que ens agrada i allò que podríem millorar.


QUE M'AGRADA DE JO:
QUE PUC MILLORAR:
JÚLIA
Sé escoltar, escriure dibuixar!
Puc xerrar abans de pegar.
CARME
Sé escriure i pensar.
Puc jugar amb ses amigues.
TONI G.
Sé regalar coses, sóc bo jugant a futbol, i bo fent feinetes.
No pegar a sa gent, no insultar.
ALDRED
Sé compartir i escoltar sa mestra
No m'agrada pegar.
AMINE
Sé compartir
No he de pegar.
FOUAD
Sé colcar amb bicicleta.
No he de pegar.
LLUÍS
Sóc bo pintant.
No he de molestar als amics.
JOAN
Sóc bo pintant , bo per ajudar, bo per fer coses, per compartir, per jugar amb ses bicicletes.
No he de pegar ni defensar.
ADRIÀ
Sóc bo per compartir, i jug bé amb els amics.
No he de botar al sofà.
RODGER
Sé llegir, i puc jugar amb els meus amics
Jugar amb més amics i no pegar.
BERNAT
Sé dibuixar i anar amb bicicleta.
He de seure bé a ses cadires.
MARGALIDA
Estimar sa gent
No he d'escopir.
CATERINA T.
Sé dibuixar, fer coses, m'agrada sa meva boca.
He de millorar per ses bicis, i he de jugar amb més amics.
MOHAMED
Ses mans.
No he de pegar.
CARME
Sóc alta, sa boca, els cabells.
La cara i he d'aprendre a escriure.
FATIMA
El nas i els peus.
Aprendre a escriure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada