COMPARTIM?

AQUEST ANY VOLEM QUE EL BLOC SIGUI UNA FINESTRA OBERTA DE L'ESCOLA A CASA I A L'INVERSA!
FEIS COMENTARIS QUAN ALGUNA ENTRADA US AGRADI! COMPARTIM?

dimarts, 24 d’abril del 2012

FILOSOFIA: UN MIRALL AL COR

COMENÇAM UNA NOVA SESSIÓ DE FILOSOFIA AMB LA FADA FILOSOFIA I LA SEVA COMPANYA LA FADA MENTA, QUE ENS DUU CONTES MOLT INTERESSANTS.






ELS ENSENYO LA PORTADA I COMENÇAM A FER HIPÒTESIS DEL QUE CREUEN QUE XERRARÀ EL CONTE, UNA VEGADA LLEGIT EL TÍTOL:


  • N: de què deu xerrar aquest conte?
  • Júlia: aquest mirall deu saber lo que tens al cor!
  • N: i per què ho deu voler saber? De què deu servir?
  • Adrià: perquè aquest nin se vol mirar al plat.
  • N: creus que deu ser al plat que és vol mirar?
  • Adrià: sí, perquè té el cor com un cos.
  • Lluís: jo crec que és perquè el nin està enfadat i quan se mira al mirall ja està content.
  • Joan: jo també ho crec!
  • N: i què hi deu veure al mirall?
  • ... (no responen).

COMENÇAM A CONTAR EL CONTE I AL PROTAGONISTA SE LI APAREIX LA FADA MENTA QUE LI EXPLICA QUE ELLA NO CREU QUE SIGUI EL MENJAR EL QUE EL FA VOMITAR:





  • N: per què creis que la fada li diu que no és el menjar el que e fa estar malament?
  • Júlia:perquè el que li fa mal és el cor.
  • N: però, per què creus que n'hi fa?
  • Júlia: perquè també li deu fer mal la panxa!
  • Rodger: o els pulmons!
  • N: ningú no ho sap

LA FADA LI DIU QUE ES MIRI AL MIRALL I ALLÀ HI VEU EL QUE LI HA PASSAT ABANS DE CADA DINAR I SOPAR, QUE EL QUE LI FA VOMITAR NO ÉS EL MENJAR SINÓ EL QUE SUCCEEIX ABANS DE MENJAR, QUE EL FA ENFADAR!

 


  • N: què és que li deu fer mal del que sent?
  • Carme: el cor, quan està malalt.
  • N: quan és que tenim mal al cor?
  • Júlia: quan t'han dit una cosa dolenta!
  • N: per què creis que passa això?
  • Lluís: perquè tens pena.
  • N: què hi deu veure al mirall?
  • Joan: que el mirall és màgic i no se veuen a ells mateixos.
  • N: però que hi deu veure?
  • Auba: lo que va fer aquell dia.
  • Bernat: lo que va fer, perquè alomillor li va fer mal el cor quan va fer això, per exemple un cosí que li va dir una paraulota.

AIXÍ EN POL APRÈN QUE HA D'APRENDRE A RECONÈIXER QUAN ESTÀ ENFADAT PER PODER SENTIR-SE MILLOR.
QUAN ACABA EL CONTE CADA UN EXPOSA ALGUNA VEGADA QUE S'HA SENTIT MALAMENT PER ALGUNA SITUACIÓ DE VERGONYA, EMPEGUEIMENT, POR,... I TAMBÉ HO DIBUIXEN!





  • Lluís:quan arrib tard a l'escola perquè en Marc s'enreda, estic empegueït quan entr a la classe.
  • Joan: quan el meu germà i jo mos pegam, me fa mal sa panxa perquè me pos nirviós.
  • Fouad: quan el meu germà espenya ses juguetes meves me pos nirviós.
  • Caterina T: quan estic malalta me pos nirviosa perquè me sent malament.
  • Rodger: quan sa meva germana me pega punyades, vomit perquè estic enfadat.
  • Júlia: jo vaig vomitar perquè en Toni Guiem me va pegar una punyada i no vaig saber-ho contar.
  • Yassine: un dia en Bilal me va pegar i me vaig posar molt nirviós, perquè no volia contar-ho al papa.
  • Carmen: estic trista perquè el meu germà m'ha pegat.
  • Sohayla: estic trista perquè m'he barallat amb el meu germà.
  • Fatima: estic trista perquè he pegat a un amic.
  • Adrià: quan en Pau ve a ca meva i espenya ses juguetes, me pos nirviós.
  • Auba: me vaig empegueir quan vaig anar a sa reunió de sa mamà perquè no coneixia a ningú.
  • Amine: quan en Zakarias me pega me pos nirviós.
  • Mohamed: estic enfadat.
  • Bernat: quan arrib a ses festes estic empegueït per donar el regal.
  • Caterina F: quan es meu germà me destrossa una construcció me pos nirviosa.




SI VOLEU VEURE ELS DIBUIXOS ESTARAN PENJATS AL PASSADÍS DEVORA LA CLASSE.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada